6 punktów, na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia komunikacji na FB.

W poprzednim poście opisaliśmy plusy i minusy prowadzenia promocji w aplikacji oraz bezpośrednio w postach na Facebooku. Jeżeli już podjąłeś decyzję dotyczącą przeprowadzenia Twojej kampanii, nadszedł czas na odpowiednią komunikację oraz promocję akcji.

W tym poście przedstawimy kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia komunikacji, z którą dotrzesz do użytkowników zainteresowanych twoją kampanią.

Jeżeli mówimy o promocjach na Facebooku, przede wszystkim warto zwrócić uwagę na posty promocyjne. Czyli posty, które będą pierwszym miejscem styku z potencjalnymi uczestnikami. Stworzenie posta na pierwszy rzut oka wydaje się prostym zadaniem. Wrzucasz zdjęcie, link, trochę tekstu i gotowe. Nic bardziej mylnego. Odpowiednia konstrukcja posta jest indywidualną sprawą każdej marki. Poniżej opiszemy, na co warto zwrócić uwagę oraz jakie elementy są niezbędne w celu zwiększenia zainteresowania promocyjnym postem:

grafika_1

  1. Przykuj uwagę odbiorców! Pierwsze zdanie jest bardzo ważne. Pokaż wartość jaką uczestnicy otrzymają, jeżeli wezmą udział w zabawie.
  1. Link! Umieść bezpośredni link, który przekieruje użytkownika do konkursu / promocji. Warto używać narzędzi do skracania linków jak bit.ly czy google url shortener. Link powinien być na tyle prosty, że uczestnik będzie w stanie go zapamiętać i w razie konieczności „wpisać z ręki”.
  1. Używaj ikon! Emoji pozwalają uatrakcyjnić tekst oraz wyrazić emocje jakie marka stara się przekazać. Pamiętaj, aby nie przesadzić z ich ilością! :)
  1. Grafika publikacji z logo marki! Firmy często zapominają o najważniejszym elemencie postów jakim jest grafika. To właśnie ten element może zaważyć na tym czy odbiorca zainteresuje się akcją, czy może zeskroluje timeline dalej w poszukiwaniu innych wartościowych treści. Grafika posta powinna:
    – być spójna z oprawą graficzną całej akcji.
    – zawierać logo marki. W ten sposób odbiorca zapamięta Twoją firmę, a kampania stanie się bardziej wiarygodna.
    Dodatkowo tekst na grafice nie powinien zajmować więcej niż 20% powierzchni całego obrazu. Facebook sugeruje, że tak zaprojektowane posty mają większy zasięg organiczny. Tutaj LINK znajdziesz narzędzie do kontroli tekstu na obrazie.
  1. Pamiętaj o CTA! „Call To Action” czyli przycisk / button, który wzywa odbiorcę do działania np. „Weź udział” „Dodaj zgłoszenie” „Dowiedź się więcej”. Po kliknięciu w grafikę odbiorca zostanie przekierowany bezpośrednio do promocji. Pamiętaj, niech nie będzie to Call To Action bez pokrycia :) Użytkownik nie powinien się rozczarować po przejściu do aplikacji.
  1. Tytuł oraz opis publikacji! W tym miejscu możesz zawrzeć więcej istotnych informacji na temat twojej kampanii np. krótkie info o zasadach czy nagrodach.

Co dalej? Wypromuj swoją promocję!

Algorytm Facebooka, który jest odpowiedzialny za dostarczanie treści cały czas się zmienia. Bardzo ciężko określić do jak dużej grupy odbiorców dotrze komunikat Twojej marki. Z naszych obserwacji wynika, że w zależności od wielkości fanpage’a, treści oraz formatu zasięg organiczny na Facebooku może się wahać od 5 do 20%. Bardzo często niezbędne jest przeznaczenie budżetu na promowanie posta. W zależności od grupy odbiorców możesz targetować post bazując na zainteresowaniach, lokalizacji, wieku, płci czy aktywności użytkowników.

Mimo że twoja promocja będzie odbywała się na Facebooku, nie ograniczaj się do promocji kampanii jedynie na tej platformie. Wykorzystaj możliwie najlepsze i najbardziej skuteczne kanały dystrybucji treści, jakie posiadasz. Udostępnij informację o akcji na stronie internetowej np. jako baner. Wyślij mailing do stałych klientów, stwórz dedykowane formaty reklamowe np. adwords. Możesz również poprosić o pomoc partnerów biznesowych lub rozpocząć współpracę z influencerami np. blogerami z twojej branży.

Pamiętaj, że w mediach społecznościowych nie chodzi o ilość, a o jakość nawiązywanych relacji. Docieraj z promocją do osób, które są zainteresowane twoją marką. Na 100% pomoże Ci w tym dobrze zaprojektowany post i odpowiednio dobrana grupa finalnych odbiorców :) Powodzenia!

baner_fanpoint_www