Walka miast na Facebooku! Case Study PolskiBus.com

Opisując nowy Case Study dotyczący kampanii, którą pomogliśmy stworzyć naszemu Klientowi – firmie PolskiBus.com, pokusiłem się o stworzenie definicji „Quizu” jako formy promocji. Podczas sprawdzania różnych źródeł na ten temat natrafiłem na historię dotyczącą genezy tego słowa.

Według Oxford English Dictionary w 1791 roku właściciel pewnego dublińskiego teatru – Pan James Daly założył się o sporą sumę pieniędzy. Twierdził, że w przeciągu 48 godzin uda mu się skutecznie przedstawić mieszkańcom Dublina nowe słowo. W celu realizacji zadania James po jednym ze spektakli wręczył swoim pracownikom kartki z dziwnie brzmiącym słowem. Jak zapewne domyślacie się, słowo to brzmiało „QUIZ”. Poprosił współpracowników o powielenie tego słowa na ścianach miasta w możliwie wielu lokalizacjach. Plan się udał. Mieszkańcy, nie znając tego słowa, pomyśleli że to forma testu. Dzięki tej prawdopodobnie pierwszej grze miejskiej słowo „Quiz” w krótkim czasie stało się częścią potocznej mowy i jest używane do dziś. PS Nie ma pewnych źródeł, które potwierdzają tę historię, jednak moim zdaniem brzmi wiarygodnie i ma sens.

Wracając do samej definicji. Mówiąc bardzo ogólnie Quiz to rozrywka intelektualna polegająca na odpowiadaniu na zestaw pytań dotyczących danego zagadnienia. Promocje oparte na funkcjonalności Quizu Wiedzy są bardzo skuteczną formą angażowania użytkowników z kilku istotnych powodów:

1. Posiadają niski próg wejścia – każdy może rozwiązać Quiz. Wystarczy odrobina wiedzy lub szczęścia :)
2. Mają formę edukacyjną – umożliwiają przekazanie wiedzy na dany temat np. produktu czy branży.
3. Posiadają elementy grywalizacji – przy wyborze zwycięzców pod uwagę mogą być brane poprawne odpowiedzi, czas rozwiązania Quizu lub kreatywność odpowiedzi.
4. Pozwalają na zbieranie wartościowych informacji o uczestnikach np. preferencje, upodobania, leady.

Doskonale wiedzą to nasi Klienci :)

W sierpniu mieliśmy możliwość wdrożenia Quizu Wiedzy dla firmy PolskiBus.com. Promocja składała się z pięciu tygodniowych etapów. Cztery etapy skierowane były do grupy mieszkańców określonych miast i dotyczyły wiedzy na temat danej lokalizacji. Angażowaliśmy mieszkańców z Krakowa, Wrocławia, Rzeszowa oraz Katowic. Podczas tworzenia rankingu najlepszych uczestników braliśmy pod uwagę poprawność odpowiedzi oraz czas rozwiązania Quizu. Organizator dodatkowo oceniał kreatywną odpowiedź na pytanie otwarte.

p_ready_2

Ostatni piąty etap był wielkim finałem, w którym o główną nagrodę rywalizowali najlepsi gracze ze wszystkich miast. Walka toczyła się o darmowy wyjazd do Berlina na festiwal muzyczny. Finalnie rywalizację wygrał Rzeszów.

Poniżej “wrzucam” klika danych z przebiegu samej kampanii:

1. Aplikację odwiedziło ponad 5500 użytkowników, którzy byli odpowiedzialni za ponad 12 000 odsłon quizu.

2. Najwięcej aktywnych użytkowników było z:
– Krakowa: 16,3%
– Warszawy: 15,5%
– Wrocławia: 13,9%

3. Jeżeli chodzi o płeć, dane rozkładały się następująco:
– Kobiety: 45,85%
– Mężczyźni: 54,15%

4. Użytkownicy rozwiązywali Quiz przy użyciu:
– Desktop: 50,16%
– Mobile: 46,80%
– Tablet: 3,04%

p_ready_1Podsumowując:
Aplikacja pozwoliła stworzyć dedykowaną promocję w formie Quizu Wiedzy, która angażowała grupy mieszkańców wybranych miast. Dodatkowo uczestnicy odpowiadali na pytanie otwarte, które pozwoliły poznać ich preferencje oraz zebrać wartościowe leady, które mogą zostać wykorzystane w późniejszej komunikacji z Klientami.

Podoba Ci się ta forma angażowania Klientów? Szukasz podobnego rozwiązania dostosowanego do potrzeb Twojej marki. Skrobnij na szymon@fanpoint.com i zapytaj o możliwości naszych apek.