Pozwól użytkownikowi Twojej aplikacji zostać twórcą wartościowych treści. Case Study eobuwie.pl

Treść generowana przez użytkowników (z angielskiego UGC – user generated content) to w skrócie każda treść generowana przez użytkowników w dowolnym miejscu w internecie. User generated content może mieć różne formy w zależności od platformy społecznościowej czy portalu, na którym jest umieszczana. Do najpopularniejszych form UGC możemy zaliczyć kontent tekstowy, zdjęcia oraz filmy.

Skuteczną formą generowania treści przez użytkowników są promocje sprzedaży na Facebooku np. Konkursy tekstowe, graficzne czy quizy zawierające pytanie otwarte. Jeśli Twoja marka skupia wokół siebie zaangażowaną grupę odbiorców, bez większych problemów powinno Ci się udać nakłonić uczestników np. konkursu do stworzenia nowej treści, która może być powiązana z Twoją firmą, branżą czy danym tematem.

Takie działania pozwolą Ci na skuteczne:

  1. Zwiększenie organicznego zasięgu dotyczącego Twojej Marki,

  2. Zbudowanie zaangażowanej społeczności oraz zaufania,

  3. Zebranie wartościowych opinii na temat preferencji oraz zachowań Twoich obecnych oraz przyszłych klientów.

Bardzo dobrze zdaje sobie z tego sprawę nasz Klient firma eobuwie.pl. Eobuwie.pl według raportu eCommerce Polska 2016 znajduje się w top 10 najbardziej rozpoznawalnych marek eCommerce w naszym kraju. Firma bardzo aktywnie działa w mediach społecznościowych. Na samym Facebooku posiada ponad 120 tysięcy fanów.

W lipcu pomogliśmy marce eobuwie.pl stworzyć aplikację Konkurs Tekstowy na Facebooku, która nosiła tytuł „Sportowym krokiem z marką Le Coq”. Głównym zadaniem przeprowadzonej promocji było poznanie najlepszego sposobu na utrzymanie kondycji latem. Pytanie konkursowe brzmiało: „Napisz jak dbasz o swoją kondycję fizyczną latem i przekonaj nas, że to właśnie Ty powinieneś wygrać buty Le Coq Sportif”

eobuwie_web

Na wszystkich uczestników, którzy dodali swoje zgłoszenie do konkursu czekała niespodzianka. Na ekranie z podziękowaniem za dodanie pracy uczestnik mógł pobrać 10% zniżki na wybraną kolekcję w sklepie online. Takie rozwiązanie pozwoliło konwertować uczestników bezpośrednio z aplikacji do sklepu gdzie mogli dokonać zakupów.

eobuwie_mobile
Poza pytaniem otwartym aplikacja umożliwiła zbieranie leadów, przydatnych do bezpośredniego kontaktu ze Zwycięzcami oraz celów marketingowych.

Współczynnik konwersji (czyli stosunek dodanych zgłoszeń konkursowych do ilości osób, które odwiedziły aplikację) dla tej promocji sprzedaży wynosił 26,1%. Wynik ten pokazuje, że wokół aplikacji oraz samej akcji zebrała się zaangażowana grupa odbiorców zainteresowana markami eobuwie.pl oraz Le Coq.

Zainteresował Cię ten Case Study? Szukasz podobnej promocji dla swojej marki? Napisz do mnie na szymon@fanpoint.com i zapytaj o dostęp do Twojej apki :)