6 powodów, dla których warto optymalizować działania w Social Media.

Rosnące znaczenie mediów społecznościowych oraz korzyści jakie daje nam Social Media Marketing mocno wpłynęły na sposób komunikacji marek w sieci oraz postrzeganie np. Facebooka czy Instagrama. Nie są to już wyłącznie platformy społecznościowe. Social Media stało się silnym narzędziem marketingowym oraz sprzedażowym.

Do głównych zalet SM Marketingu można zaliczyć:
1. Budowanie wizerunku oraz poprawa relacji z klientami. Zyskają marki, które potrafią zmienić podejście z B2C (business to customer) na H2H (human to human)
2. Generowanie wartościowego ruchu. Facebook jest aktualnie najtańszą i najlepiej targetowalną platformą.
3. Generowanie leadów. Możliwości dotarcia do wybranej grupy osób z konkretnym przekazem w konkretnym momencie pozwala generować wartościowe informacje np. email, opinie o produkcie ..
4. Zwiększenie sprzedaży. Przekonanie użytkownika / fana do zakupu Twojego produktu może zająć trochę czasu. Nie zmienia to faktu, że Social Media pozwala na generowanie wartościowego ruchu i skraca proces zakupowy.
5. Zwiększenie efektywności działań oraz zmniejszenie wydatków na marketing poprzez szybkie dotarcie do odpowiednich, zainteresowanych osób.
6. Optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO)

Należy oczywiście pamiętać, że nie ma nic za darmo. Trzeba zainwestować czas oraz pieniądze w opracowanie strategii, tworzenie treści, budowanie zasięgu, generowanie leadów oraz utrzymanie relacji.

W celu zwiększenia zasięgu oraz generowania leadów można wykorzystać promocje sprzedaży, które oferują takie firmy jak FanpointShortstack czy Offerpop. Tego typu narzędzia marketingowe pozwalają optymalizować wspólną „podróż” użytkownika oraz Twojej marki. Przykład takiej „podróży” przedstawiam na poniższej infografice:

info_post

Podsumowując:
Generalne założenie promocji sprzedaży w Social Media jest proste: zaoferuj coś wartościowego swoim odbiorcom, a w zamian poproś ich o wartościowe informacje z punktu widzenia Twojej marki. Następnie w odpowiednim momencie zapytaj czy chcieliby dowiedzieć się więcej o Twoich produktach / usługach. Dobrze zaplanowane kampanie w Social Media przybliżą Cię do odbiorców i pozwolą nawiązać bliskie relacje.

Szukasz skutecznego sposobu na przeprowadzenie promocji? Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat naszych aplikacji? Napisz do nas na info@fanpoint.com i zapytaj o darmowe Demo aplikacji Fanpoint.