Jak połączyć OFFLINE z ONLINE i wykorzystać odpowiedni moment na promocję marki w Social Media .. Case Study VELUX Polska

Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej rozkręciły się na dobre! Szczególnie dla naszej reprezentacji, która wyszła z grupy z kompletem punktów, a w ostatnim meczu pierwszy raz po 22 latach pokonała reprezentację Francji – aktualnych mistrzów świata :)

Z końcem 2015 roku rozpoczęliśmy współpracę z firmą VELUX, która jest największym producentem oraz eksporterem okien z Polski. VELUX jest również oficjalnym sponsorem mistrzostw Europy w piłce ręcznej mężczyzn – EHF EURO 2016. Wykorzystując ten fakt, na zlecenie naszego klienta przygotowaliśmy dwie promocje sprzedaży w Social Media: Quiz Wiedzy na temat piłki ręcznej oraz Konkurs Graficzny – pokaż jak kibicujesz podczas EHF 2016. Obie kampanie są mocno powiązane z aktualnymi mistrzostwami i mają za zadanie wzmocnić obecność marki VELUX online w trakcie mistrzostw.

Te promocje to świetny przykład połączenia działań offline i online. Pokazują jak wykorzystać udział w wydarzeniu sportowym, zaangażować użytkowników mediów społecznościowych oraz obdarować ich przy tym najcenniejszymi nagrodami czyli biletami na mecze, których de fakto już od kilku tygodni nie ma na rynku w oficjalnej sprzedaży.

W tym wpisie przedstawię realizację apki Quiz Wiedzy, której zadaniem było „odpytanie” uczestników i sprawdzenie wiedzy na temat naszej kadry oraz ogólnych zasad piłki ręcznej.

Z puli 27 pytań nasza aplikacja losowo wyświetlała 10 pytań każdej osobie, która brała udział w zabawie. Użytkownicy apki byli pytani m.in. o wymiary bramki do piłki ręcznej czy na jakiej pozycji gra Bartosz Jurecki.

Dodatkowo przed rozpoczęciem faktycznego Quizu, każdy użytkownik musiał odpowiedzieć na pytanie otwarte, które brzmiało: Napisz krótko, jak będziesz kibicować polskiej drużynie podczas EHF EURO 2016.

Żeby mieć szanse na wygraną, uczestnik musiał odpowiedzieć poprawnie na wszystkie 10 pytań Quizowych. Dodatkowo kluczowym czynnikiem, który decydował o wyborze zwycięzcy było kreatywne uzasadnienie i odpowiedź na pytanie otwarte. Szczęśliwców wybierała komisja wyznaczona przez organizatora.

Do promocji dodano ponad 380 uzasadnień, a więc Jury miało co robić :) W trakcie trwania promocji, czyli przez 12 dni aplikację odwiedziło ponad 1200 unikalnych użytkowników. Biorąc pod uwagę te dane w łatwy sposób możemy obliczyć, że conversion rate dla tej akcji wyniósł ponad 30%, co wskazuje na bardzo dobrze dobraną grupę odbiorców, do których udało się dotrzeć z kampanią.

Moim zdaniem bardzo istotny jest dokładny dobór grupy odbiorców, których zachęcamy do udziału w kampanii. Chodzi o dobór grupy o konkretnym zainteresowaniu zbliżonym do tematyki naszej promocji. Docenią to zarówno organizatorzy jak i uczestnicy :)

Podsumowując:
Promocja, którą stworzyliśmy dla firmy VELUX wyraźnie pokazuje, że media społecznościowe nie są zamkniętym eko-systemem i komunikację na Facebooku można oraz warto łączyć z działaniami offline. Tym bardziej, że wszystkie aplikacje, które oferujemy działają również na urządzeniach mobilnych co pozwala na aktywny udział w promocji nawet podczas meczu naszej reprezentacji :)

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych realizacji w Social Media? Napisz do mnie na szymon@fanpoint.com i zapytaj o przykładowe kampanie.