Czy Facebook sprzedaje? Case Study Trec Nutrition

Ze strony naszych klientów często pada pytanie: Czy Facebook sprzedaje? Moim zdaniem nie ma jednej prostej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od biznesu, postawionych celów i strategii. Bardzo dużo zależy od tego jaką grupę odbiorców sobie zbudujemy oraz co staramy się sprzedać.

Moim zdaniem są dwa główne sposoby pomiaru efektywności na Facebooku:

  1. Bazując na aktywności użytkowników oraz efektach: zasięgi, szery, moim zdaniem mało istotne lajki, kliki w posty najlepiej konwertujące ruch na stronę www. Tutaj pomocne będą statystyki, które udostępnia Facebook Insight, Sotrender – polecam lub Sprout Social. Jeżeli założymy sobie określone cele i wyniki to na bazie tych informacji można obliczyć ROI – zwrot z inwestycji.
  2. Bazując na bezpośrednich wynikach sprzedaży. Czyli sprzedając produkty bezpośrednio w komunikacji. Tutaj pomocne mogą być takie rozwiązania jak Soldsie – sprzedaż za pomocą komentarzy czy Fanpoint – sprzedaż za pomocą aplikacji.

Dzisiaj krótko opiszę Case Study jednego z naszych klientów firmy Trec Nutrition. Trec to czołowy polski producent oraz dystrybutor odżywek i suplementów diety. Trec wykorzystując wizerunek znanego kulturysty, z którym współpracuje postanowił zebrać zamówienia na zestaw produktów, który został nazwany „Zestaw Michała Karmowskiego”

Do przeprowadzenia promocji sprzedaży wykorzystano aplikację Fanpoint – Formularz. Za pomocą naszej aplikacji Trec zbierał zamówienia na tenże zestaw.

POST_GRAFA

Ponad 4,5 tysiąca użytkowników odwiedziło aplikację ponad 6 tysięcy razy. Akcja trwała 12 dni. W tym czasie otrzymano ponad 800 zrealizowanych zamówień na „Zestaw Michała Karmowskiego”

Stosując prosty wzór do obliczenia Conversion Rate (CR = ilość zamówień / ilość użytkowników w aplikacji x 100%) łatwo obliczyć, że bardzo istotny wskaźnik jakim jest współczynnik konwersji dla tej akcji wynosił 17,8%. Ten wynik osobiście uznaję za bardzo dobry. Pokazuje on poziom zainteresowania oraz przywiązania do marki. Warto zaznaczyć, że organizator nie promował aplikacji płatną komunikacją. Wyniki zostały osiągnięte wyłącznie poprzez organiczny ruch.

Podsumowując. Kampania firmy Trec pokazała, że Facebook może generować sprzedaż i dostarczać wysoki ROI (return on investment).

PS szukasz podobnego rozwiązania dla swojej marki? Napisz do mnie na szymon@fanpoint.com i zapytaj o możliwości naszych aplikacji ..