Promocja tylko dla poważnych graczy! Case Study Comedy Central

Jakiś czas temu na zlecenie naszego partnera, grupy mediowej Viacom, stworzyliśmy promocję sprzedaży na Facebooku. Akcja została przeprowadzona na fanpage’u Comedy Central i wspierała promocję serialu „Teoria wielkiego podrywu” (oryg. The Big Bang Theory).

Dla przypomnienia, jeżeli ktoś nie ogląda tego 20 minutowego amerykańskiego serialu komediowego stworzonego przez Panów Lorre’a i Prady’ego, akcja dzieje się w Pasadenie w stanie Kalifornia. Główne postacie to piątka znajomych, których odróżnia wykształcenie i poziom intelektu. Zestawienie różnych osobowości oraz podejścia do życia daje ciekawy efekt.

Z jednej strony mamy do czynienia z geniuszami pracującymi w California Institute of Technology, z drugiej strony z kelnerką, która pragnie zostać aktorką. W serialu pojawia się jeszcze astrofizyk oraz inżynier lotnictwa. Można powiedzieć, że jest to mieszanka wybuchowa :)

Często powtarzającym się wątkiem w serialu jest hobby głównych bohaterów czyli gry komputerowe, firmy science-fiction oraz komiksy.

To właśnie hobby głównych postaci stało się motywem przewodnim konkursu, który został zainstalowany oraz przeprowadzony na fanpage’u Comedy Central oraz Della. Dell został sponsorem głównej nagrody – Notebooka Dell Alienware przeznaczonego dla poważnych graczy!

To właśnie taki tytuł (konkurs dla poważnych graczy) nosił konkurs, który trwał przez 3 tygodnie.
Akcja polegała na .. a zresztą zobaczcie sami:

PS Facebook nie pozwala na osadzanie filmów na zewnętrznych stronach dlatego po kliknięciu w screen zostaniesz przekierowany bezpośrednio do filmu na FB.

aaaaa

Oto kilka liczb dotyczących aktywności w apce:

1) Ponad 20 tysięcy użytkowników odwiedziło aplikację ponad 34 tysiące razy,
2) Do konkursu dodano ponad 470 zgłoszeń,
3) Prace były dodawane najchętniej w czwartki ok. godziny 18:00.

Wyboru Zwycięzców dokonała większością głosów Komisja Konkursowa, w której skład weszły trzy osoby wskazane przez Organizatora. Zwycięzcy wybrani byli spośród tych uczestników, których zgłoszenia uzyskały minimum 20 głosów.

Komunikacja dotycząca promocji była kierowana do grupy zainteresowanej tematyką nowych technologii oraz science-fiction. Stworzono film promujący konkurs, który został umieszczony na Facebooku (ponad 15 tysięcy wyświetleń) oraz na stronie Comedy Central

Pojawił się również spot reklamowy na antenie Comedy Central, który zachęcał do aktywności w facebookowej aplikacji. Przemyślana strategia grupy Viacom to bardzo dobry przykład łączenia różnych kanałów dotarcia do potencjalnych odbiorców. W tym wypadku finalnym miejscem styku była aplikacja na Facebooku, którą mieliśmy okazję stworzyć :)

PS dziękujemy redakcji Comedy Central za wspólną realizację. Mam nadzieję, że kolejna akcja również osiągnie tak fajne wyniki :)

PPS Szukasz inspiracji? Chciałbyś zaangażować swoich klientów w Social Media?
Napisz do mnie na szymon@fanpoint.com i zapytaj o więcej przykładów naszych realizacji.