Dobór odpowiedniej grupy kluczem do sukcesu! Case Study Expert

Każdy z nas przynajmniej raz w życiu łowił ryby. Jeżeli nie to na pewno macie w rodzinie lub wśród znajomych osoby zafascynowane tym hobby. Ale czy zdawałeś sobie sprawę, że wędkarstwo jest jednym z najstarszych sportów, a od 1912 roku rekordy świata w wędkarstwie rejestruje Międzynarodowy Związek Zawodów Rybackich – IGFA? Wędkarstwo zazwyczaj ma formę rekreacji lub sporu. Każdy wędkarz posługuje się sprzętem o określonych parametrach względem tego, jaki rodzaj łowienia ryb uprawia.

Dzisiaj przedstawię Wam Case Study firmy Expert, która jest producentem spławików oraz dystrybutorem innych doskonałej jakości akcesoriów wędkarskich.

Wspólnie z naszym partnerem – agencją interaktywną ClearSense, (która była odpowiedzialna za opracowanie strategii niżej opisanej akcji) stworzyliśmy dla firmy Expert promocję sprzedaży na Facebooku. Akcja miała formę konkursu graficznego i polegała na pokazaniu przez użytkowników, jak wielką pasją może być wędkarstwo.

Przemyślana promocja skierowana do konkretnej grupy odbiorców (nie do ogółu użytkowników na Facebooku) pozwoliła zaangażować potencjalnych klientów oraz zebrać wartościowe informacje, które mogą zostać wykorzystane do przyszłych działań marketingowych jak np. email marketing. Użytkownicy poza dodaniem zdjęcia mieli za zadanie w kreatywny sposób opisać swoje zgłoszenie.

galeria

Kolejnym przemyślanym czynnikiem, który wpłynął na zainteresowanie akcją przez konkretną, wybraną grupę odbiorców były nagrody jakie firma ufundowała zwycięzcom. Były to profesjonale kołowrotki, wędki, sygnalizatory oraz akcesoria wędkarskie.

nagrody

Najbardziej kreatywne prace wybierało Jury. Komisja konkursowa składała się z 3 członków. Był to kolejny istotny element, który pozwolił wykluczyć nieuczciwych graczy czyhających tylko na promocje oparte na zasadzie głosowania na prace. W trakcie trwania konkursu (czyli przez 14 dni) aplikacja została odwiedzona przez użytkowników 1392 razy. Do konkursu dodano 168 zgłoszeń. Użytkownicy najczęściej dodawali swoje prace w środę ok. godziny 18.00.

staty

Aplikacja była dostępna na urządzeniach mobilnych, co pozwoliło użytkownikom dodawać zgłoszenia do konkursu niezależnie od miejsca, w którym przebywali. Ma to bardzo istotne znaczenie dla tego typu promocji, gdzie użytkownicy spontanicznie dodają prace konkursowe spędzając czas w plenerze.

mobile

Warto dodać, że za pomocą naszych aplikacji możesz połączyć wiele kanałów pozyskiwania wartościowego ruchu. Biorąc pod uwagę wersję mobilną, możliwość osadzenia promocji na stronie www oraz funkcję umieszczenia aplikacji na zakładce na Facebooku, masz teraz więcej opcji niż kiedykolwiek, aby zainteresować potencjalnych odbiorców. Właśnie tych odbiorców możesz w przyszłości przekonwertować na płacących klientów, wykorzystując do tego wartościowe informacje (leady), które zbierają dla Ciebie rozwiązania Fanpoint.

Należy oczywiście pamiętać o bardzo ważnej kwestii. Pomimo że dostęp do platformy Facebook nie generuje dla firmy kosztów, to już dotarcie z przekazem do określonej grupy odbiorców jest związane z dodatkowymi wydatkami (organiczny zasięg naszej komunikacji jest dopasowywany.. Ok, ale nazywajmy rzeczy po imieniu – zasięg postów jest ograniczany przez algorytm EdgeRank).

Rozumie to bardzo dobrze firma Expert, której Case Study opisałem powyżej. Przeprowadzony konkurs został „dopalony” kilkoma formatami reklamowymi. Promowano konkurs przy użyciu m.in. postów sponsorowanych oraz formatu reklamowego Multi – Product.

ads

Podsumowując – odpowiednio zaplanowana oraz przeprowadzona promocja sprzedaży w Social Media może dostarczyć nie tylko zabawy, ale przede wszystkim wiedzy oraz wartościowych danych o użytkownikach. Przede wszystkim należy zrozumieć do kogo jest kierowana komunikacja oraz kto ma być odbiorcą promocji. Tworzone kampanie powinny być integralną częścią holistycznego podejścia do strategii oraz działań w mediach społecznościowych.

Firmie Expert gratulujemy wyników. Agencji ClearSense, szczególnie Albertowi Radomskiemu, dziękujemy za wspólną realizację :)

PS Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat promocji w SM?
Daj mi znać pisząc na szymon@fanpoint.com