Skuteczne kampanie nie tylko na Facebooku .. Case Study PolskiBus.com

Media społecznościowe to bardzo dynamiczna branża. Wraz z rozwojem Social Media rośnie świadomość marek oraz chęć angażowania szerszego grona potencjalnych klientów. Facebook jest głównym źródłem wartościowego ruchu i według mnie jeszcze przez długi czas tak pozostanie. Warto jednak pamiętać o takich gigantach jak Instagram, który obecnie ma ponad 300 milionów MAU (miesięcznie aktywnych użytkowników), którzy dodają do serwisu ok. 70 milionów zdjęć dziennie.

Fanpoint oferuje rozwiązania, które pozwalają aktywizować użytkowników na Facebooku oraz Instagramie. Za pomocą naszych aplikacji możesz połączyć te dwa kanały dystrybucji treści w jedną promocję. Biorąc pod uwagę możliwość dodatkowego umieszczenia aplikacji na stronie www oraz wersję mobilną masz więcej opcji niż kiedykolwiek, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, w dowolnym miejscu oraz czasie.

Bardzo dobrze rozumie to jeden z najpopularniejszych przewoźników w naszym kraju. Wspólnie z firmą PolskiBus.com stworzyliśmy aplikację Konkurs Instagram, która została opublikowana dokładnie w 4-te urodziny firmy. Zasady konkursu były proste. Wystarczyło zrobić sobie selfie z motywem związanym z PolskiBus.com (np. na tle autokaru, w jego wnętrzu, z gadżetem itd.), wrzucić je na portal Instagram, dodając hasztag ‪#‎BDayPolskiBus, a następnie zebrać 50 głosów poprzez aplikację umieszczoną na fanpage’u (fb.me/PolskiBus) oraz na dedykowanym responsywnym landing page’u, gdzie prace dodane poprzez serwis Instagram wyświetlane były automatycznie.

Zebranie minimalnej wymaganej ilości głosów gwarantowało przejście do drugiego etapu, w którym komisja konkursowa wybrała 10 najlepszych prac, które zostały nagrodzone. Nagrodami głównymi były: Złoty, Srebrny i Brązowy Bilet czyli darmowe przejazdy autokarami na wszystkich trasach odpowiednio przez rok, pół roku bądź kwartał!

Dwuetapowe rozwiązanie pozwoliło skutecznie zaangażować uczestników, którzy zapraszali znajomych do głosowania na swoje prace oraz uniknąć rozdania nagród „konkursowiczom”, ponieważ finalną decyzję o wygranej podejmowało jury.

Aplikację odwiedziło 11761 unikalnych użytkowników, z czego 26% to użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych.

Do aplikacji dodano 140 prac spełniających wymogi regulaminu, na które oddano 3823 głosy. Pozostałe prace, które naruszały zasady promocji (np. zostały przerobione graficznie) były sukcesywnie usuwane z galerii przy użyciu opcji moderacji prac. Moderacja zgłoszeń pozwala na pełną kontrolę przebiegu konkursu poprzez możliwość ukrycia / usunięcia pracy, która nie jest zgodna z regulaminem promocji.

blog_polskibus_3

Szukasz podobnego rozwiązania? Wszystkie aplikacje z naszej oferty mogą być dostosowane do potrzeb promocji Twojej marki.

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej? Daj mi znać, pisząc na szymon@fanpoint.com